Welkom op de website van HB Racing

Circuitdag Zandvoort op 13 juli 2004

14 July 2004 Gepost in 2004

‘s Ochtends vroeg ben ik vol goede moed naar Zandvoort afgereisd. Het weer in Veenendaal was niet al te goed, maar de vooruitzichten voor Zandvoort waren veelbelovend. Onderweg heb ik toch 3 serieuze regenbuien gehad, maar eenmaal aangekomen op het circuit zag alles er goed uit.

1e sessie ging gelijk al lekker, met een groepje ZAC-ers lekker rondjes gereden. 2e sessie eigenlijk net zo en de 3e sessie ook;)
Na de lunch 4e sessie gereden en de ingaande demping achter iets zachter gezet om mijn band te sparen (happen) tevens voor de veervoorspanning iets verhoogd en de ingaande demping iets zwaarder gezet (gebruikte de hele veerweg).


Omdat er nog steeds geen baken stond heb ik de mijne maar geplaatst en in de 5 sessie pas tijden geklokt. Reed zo ongeveer tussen de 2:08 en 2:06 rond.

IMG_6320.JPG (265149 bytes)

De 6e sessie (en tevens mijn laatste) ook weer lekker van start als eerste achter de marshall en lekker rondjes gereden. Tot het moment dat ik weer een 2:05 zag verschijnen en er even lekker voor ben gaan zitten. De 2:04’s volgde en op zoek naar meer, mijn waterloo in de Marlboro-bocht gevonden;)

Schade :
– kuipen afgeschreven (heb nog reserve)
– kontje naar de klote
– kuipframe verbogen
– subframe verbogen (iets)
– uitlaat afgeschaafd
– linker luchtkanaal stuk

DSCF0089.JPG (77663 bytes)

En hoe het kwam???Ik had een paar rondjes 2:04 gereden en voelde dat er meer in zat….Dus, pushen, hogere bochtensnelheid en harder insturen. Het gevolg daarvan was dat ik bij het uitkomen van de Marlboro-bocht te plat ging (ooggetuige baanpost) en te hard met de uitlaat de grond raakte waardoor mijn achterwiel gelift werd.Ik raak de grond wel vaker met de uitlaat, maar dat gaat dan heel licht, dit keer dus niet.Het volgende moment schuif je over de baan, beseffende dat je aan het vallen bent.

De motor schoof voor me uit op de rechterkant en op het moment dat hij in de grindbak verdween, donderde hij om op de linkerkant die veel meer schade heeft. Ook ik ben uiteindelijk in de grindbak beland en wat begon als een mooie schuiver, eindigde in een buiteling waarbij ik de wereld van alle kanten heb gezien.

Ik heb zelf verder niets, mijn pak is voorzien van stoere strepen (niet doorgesleten en geen gaten, met dank aan MJK :} ) en mijn motor is toe aan een nieuw jasje.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.