Welkom op de website van HB Racing

ZAC race Assen op 4 augustus

5 August 2004 Gepost in 2004

Vanochtend teringvroeg opgestaan (03:00 uur) en eenuurtje later richting Assen vertrokken. Doordat het heel rustig was op de weg, kwamen we al om 05:30 uur aan in Assen.

Toen we de paddock opdraaiden, schrok ik me een ongeluk. Er was al(naar schatting) zo’n 150 man aanwezig, die nog in diepe rust gedompeld waren….
Hier en daar kwamen er ineens wat kopjes boven de ramen uit van degenen die in de auto hadden geslapen (of de bak van de pickup als bed hadden gebruikt).
Ik was in ieder geval op tijd om in te schrijven. Er stond al een rij terwijl Ria er nog niet eens was…. Bij het inschrijven was ik waanzinnig snel, 2e. Alleen Mossel was me voor….Trouwens Assen om 6 uur ‘s ochtends is gewoon koud.

De eerste training was om 09:50 uur, dus ik had alle tijd. Een beetje rondlummelen en ouwehoeren met alle bekenden, zorgde ervoor dat de tijd snel voorbij ging. Zoals al eerder gepost zou ik starten op gebruikte banden, om de trainingen op te rijden. De training begon en ik zat in een groepje met Mobistar, Midstar en Raul en een marshal die een toeristische route aan het rijden was…… Mo was al tijdens de eerste ronden naar voren gedrongen en toen de marshal de baan verliet ging hij er als een speer vandoor, terwijl de rest zich nog een weg moest banen door het groepje heen. De één lukte dat beter dan de ander, zodat ik uiteindelijk mijn rondjes achter Raul heb gereden. Kon overal zat sneller, maar het was nog vroeg en ik had ook nog niet het juiste gevoel. Resultaat was een schamele 1:41 als snelste ronde.

De tijdstraining zou beter moeten gaan. Ook hier weer met dezelfde groep gestart en de voorrijder ging wat sneller. Het plan was om achter Mo een leuke tijd neer te zetten. Dat ging een halve ronde goed, totdat de voorrijder besloot gewoon na 2 ronden op de baan te blijven en een aantal rijders in de weg te zitten (waaronder ik). Resultaat, weg Mo en weg plan! Dan maar op eigen kracht proberen. Helaas zonder het gewenste resultaat. Ook nu ontbrak het gevoel, wat een snelste tijd van 1:40 opleverde en dus een plaatsje op de 8e startrij.

De 1e manche had ik de wielen met nieuwe SC’s geplaatst en stond ik naast Serge op de 8e rij en na 2 opwarmrondes gereden te hebben (dank aan Mossel) volgde de start. De start ging matig tot slecht en ging voor mijn gevoel als laatste de Nationale in. Dit bleek geloof ik op 4 man na ook zo te zijn. Ik reed in principe sneller dan mijn voorgangers, maar de lust om ze in te halen ontbrak me…. Geen spirit, geen goed gevoel, manche verkloot. Heb nog wel even gespeeld met mijn voorganger (reed een gele motor) en haalde hem net op start/finish in (na vele handgebaren van Pietje41 langs de kant) Hiermee had ik voor de 2e manche een 29e startplek verdiend…..

De 2e en laatste manche had ik er wel meer zin in, maar de positie was uitzichtloos…. De start ging beter en met veel meer vechtlust dook ik de Nationale in. Toen ik daar Midstar tegenkwam (die 3 startrijen voor me stond) had ik er weer zin in. Ik probeerde hem buitenom in te halen maar dat mislukt. Toen maar een krappere lijn gekozen en hem op de Veenslang binnendoor gestoken. Daar kwam ik ook Serge tegen die wederom een wereldstart had en ben hem maar gelijk voorbijgestoken (ben benieuwd naar de onboard beelden). Op die manier heb ik nog een aantal mensen ingehaald en ben als 20e gefinished. Mijn beste tijd was 1:36 en hoewel het nog steeds geen wereldtijd is, was het wel weer een overwinning op mijzelf.

Tot zover de beschrijving van mijn verrichtingen op Assen. Naast de baan was het weer retegezellig met alle bekenden van M-F, MMF en ZAC- en circuitdagen.

Ik heb het weer enorm naar mijn zin gehad, maar begin nu toch wel een afgebrand gevoel te krijgen….. Ik heb nu het idee dat mijn dipje na de val in Zandvoort echt over is. Ik durfde weer hard in te sturen en dacht niet bij iedere lange rechterbocht na over de grip van SC’s.

Kortom, CU all next time

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.