Welkom op de website van HB Racing

Racing for O.s.c.a.r. circuitdag 2006 is een groot succes!!

11 July 2006 Gepost in 2006

De Racing for O.s.c.a.r circuitdag was op 10 juli, in samenwerking met Motorsportlifestyle op het inderdaad erg zonnige circuitpark Zandvoort. Meer dan een half jaar voorbereiding ging er aan vooraf om van deze dag iets heel speciaals te maken. De achterban van RFO bevindt zich op één van de vele internetfora (www.motormaf.nl) en bestaat uit een groot aantal racers in diverse nederlandse competities van ZAC tot ONK, aangevuld door mensen die zo af en toe eens een circuitdag rijden. Natuurlijk zijn er ook leden die dat (nog) niet doen, maar die komen dan vaak voor de gezelligheid toch even kijken. Kortom, wat begonnen is als een virtuele kennisenkring lijkt zich uit te breiden naar een grote groep circuitvrienden en staat altijd garant voor een gezellig samenzijn, met de nodige onderlinge (sportieve) competitie.

Voorwoord.

De dag is primair georganiseerd om voor deze groep een circuitdag te organiseren, tegen een leuke prijs. Maar omdat we als racestichting ook ergens voor staan, hebben we onze andere achterban, OSCAR Nederland ook uitgenodigd om eens te komen kijken en te proeven van de sfeer die voor ons zo normaal is. Daarbij hebben we ze ook de gelegenheid geboden om de serieuze zaak van Sikkelcelziekte en bloedthalassemie en de bekendheid hieromheen, op deze dag te promoten. Daarvoor hadden we een stand ingericht waar e.e.a. uitgestald kon worden, waarvan ook dankbaar gebruik gemaakt is. Meer informatie is te vinden op www.sikkelcel.nl.

Alle overige activiteiten stonden dan toch weer in het teken van racen en/of circuitrijden. Zo heeft onze sponsor Hyperpro de gehele dag geheel belangeloos adviezen gegeven over de vering en zijn er tientallen motoren opnieuw afgesteld, vanuit hun opvallende tent midden op de paddock. Ze waren zelfs zo druk dat Robin Duyzers, zelf ook coureur in de dutch superbikes, niet eens de tijd kon vinden om een keer een sessie met ons mee te rijden. Ook de 2 consumptiebonnen die iedereen bij de inschrijving heeft gehad, werden aangeboden door Hyperpro.

Shoei liet zich ook van zijn beste kans zien, door de hele dag gratis de helmen te servicen en een ieder desgevraagd van kundig advies te voorzien op het gebied van hoofdbescherming. De aangekondigde dynojetbank van DB-Racing, was door het file-leed wat vertraagd, maar waren op zeker moment ook aanwezig. De teleurstelling was groot toen bleek dat de dynojet defect was en niet even snel gerepareerd kon worden. Dit gold voor zowel de mensen die er gebruik van wilde maken, als voor het dynojet team zelf. Ook zij waren geheel belangeloos gekomen om voor zoveel mogelijk mensen een dynorun te verzorgen. Het mocht helaas niet zo zijn, maar het team kennende maken ze dat op enigerlei wijze wel een keer goed.

Foto: Jeanne

De afsluiter van de dag werd verzorgd door Rico en Aimée van ActionFoto, die normaal gesproken alle dagen van MSL garant staan voor schitterende foto’s, die overgens geleverd worden met eenzelfde snelheid als waarmee de rijders over de baan rijden 🙂

Het festijn bestond uit een heuse barbeque op de paddock van Zandvoort. Naast al deze zaken, bestaat een circuitdag natuurlijk uit het rijden op het circuit, het gedeelte wat samen met MSL is georganiseerd. Zij hebben veel ervaring met het organiseren van circuitdagen op het circuit van Zandvoort en beschikken over een keur aan ervaren marshalls en baanposten, die op zo’n dag onontbeerlijk zijn. Door gebruik te maken van de uitstraling en professionalisme van deze club en dit te combineren met de uitstraling en ambities van Racing for O.s.c.a.r. is er een geweldig resultaat neergezet.

Om al deze zaken voor te bereiden en ervoor te zorgen dat iedereen krijgt waar hij recht op heeft en in de juiste groep terecht komt, gaan er veel vergaderingen, mailtjes en telefoontjes aan vooraf. Aan de andere kant is het erg leuk om te doen, want je bent met z’n allen bezig om iets moois neer te zetten.

Maar uiteindelijk is de 10e juli in zicht en beginnen alle voorbereidingen enige vorm te krijgen. Zo is er op het allerlaatste moment nog een run op de inmiddels allang uitverkochte plaatsen en vindt er een levendige ruilhandelplaats tussen degenen die wel zo gelukkig waren een plaatsje te bemachtigen en op voorhand toch liever in een andere groep wilde rijden. Ook zijn er op het laatste moment natuurlijk wat uitvallers, maar nog veel meer mensen die nog graag mee wilde rijden. Daarnaast is Petra bezig geweest met het vormgeven van de merchandising, hetgeen resulteerde in een heuze marktkraam waar alle waar kon worden uitgestald en waar eerder op de dag ook Shoei gebruik van heeft gemaakt.

Verslag.

Deze keer geen verslag van resultaten, classeringen en nieuwe pr’s, maar van hoe de eerst RFO circuitdag is verlopen. Op zondag 9 juli zijn we met een groot deel van het team naar Zandvoort gegaan, met het idee om alles alvast op te bouwen. Daarbij waren we alleen voorbij gegaan zijn aan het gegeven dat er een porsche weekend werd georganiseerd en er tot ‘s avonds laat geen vrije plek op de paddock gevonden kon worden.

Uiteindelijk lukte dit wel, maar was het weer niet helemaal gunstig om een grote tent op te zetten (storm en regen). Nadat dit uiteindelijk lukte en waarbij we een heuse Yamaha R1 als ballast hebben gebruikt om de tent op de grond te houden (met dank aan Martin), zijn we met het team en een aantal reeds aanwezige circuitrijders op het strand een hapje gaan eten, om vervolgens terug te keren naar de paddock om de nacht door te brengen. Een ieder op zijn eigen manier, de één in een camper, de ander in een hotel, weer andere sliepen in een pibox en sommigen gingen gewoon naar huis, maar allemaal met het idee om er de volgende dag een groot feest van te maken.

Op 10 juli stond iedereen vroeg op om de laatste voorbereidingen te treffen en ervoor te zorgen dat alles zo goed mogelijk zou verlopen. Rond een uur of 7 begon de paddock al vol te stromen met motoren en werd het al gezellig druk. Overal mensen die zich aan het installeren waren op de schaarse ruimte die er nog over was op de paddock, want er waren van het raceweekend nog een groot aantal tenten blijven staan, die nog moesten worden afgebroken. Een enkeling had van deze tenten gebruik gemaakt om er in te overnachten……

Rond half 8 begon de inschrijving, die vooraf redelijk hectisch leek te worden. Gelukkig werd alles door de dames in goede banen geleid en was er nergens een negatief geluid te horen. Tijdens de briefing heeft luc in zijn functie van PR man nog even kort het woord genomen om te vertellen wie wij zijn en wat OSCAR nederland doet. Niet te lang, want iedereen die daar zit, wil maar één ding…. Het circuit op en scheuren……

Patrick en Hans zouden gaan voorrijden, Patrick in groep 1 en Hans in groep 4. Maar omdat er veel bekenden ook in groep 3 reden, heeft Hans veel dubbele sessies gereden. Jesenko had helaas zijn motor nog niet terug en kon niet rijden. Uiteraard was hij wel aanwezig om Racing for O.s.c.a.r. een gezicht te geven, naast Luc die besloot om ook niet te gaan rijden. Niet omdat hij niet kon, maar om alle belangstellenden te woord te kunnen staan en eventuele nieuwe contacten te leggen.

Petra was druk bezig met de handelswaar en het aanprijzen daarvan en Jeanne was weer aan de andere kant van de lens te vinden om weer een paar 100 foto’s van deze dag te schieten. Thijs was evenals Patrick ook weer terug van zijn rondje Noordzee en kwam ons ook weer bijstaan. Naast het feit dat hij zijn vader had meegenomen die ook voor de eerste keer op een circuit zou gaan rijden, kon hij zich toch weer uitleven op de motor van Patrick.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.