Welkom op de website van HB Racing

Oschersleben 2007

11 July 2007 Gepost in 2007

De leukste race van het jaar, op het altijd subtropische circuit van Oschersleben. Het is even rijden, maar dan heb je ook zeker wat. Met name gezien de huidige geluidsproblematiek op Assen zou dit wel eens de laatste volwaardige SuperCup race kunnen zijn.

Vrijdag training.
1e sessie beetje verkennen en wat proberen hier en daar, 2e sessie knallen en een tijd van 1 :37.7 neer kunnen zetten. Maar liefst 3 seconden sneller dan vorig jaar. Gek genoeg de laatste 3 sessies deze tijd niet meer gehaald, waarschijnlijk toch een beetje last van de temperatuur, want warm was het er zeker.

Zaterdag kwalificatie 1.
Ik was ervan bewust dat deze training de belangrijkste zou zijn, omdat nu de temperatuur nog niet zo hoog was. Het was ook een training van een half uur, dus voldoende ruimte om e.e.a. te proberen. Op de één of ander manier kwam ik niet in mijn ritme, hetgeen resulteerde in een dramatische snelste tijd van 1:42. Gek genoeg nog voldoende voor een 25e tijd, maar zeker niet tevreden.

Zaterdag kwalificatie 2.
Omdat de eerste min of meer verprutst was, moest het in deze training gebeuren. Gemotiveerd ging ik de baan op en draaide de eerste ronde een 1:40. Gelijk al 2 seconden sneller dan ’s ochtends, terwijl het veel warmer was. Helaas ging er ook niet veel vanaf, dus had ik echt even iemand nodig die me mee kon trekken. Die vond ik uiteindelijk ook in de persoon van Paul Haullussy en kon ik toch nog een 1:39 neerzetten. Nog steeds niet echt happy, maar toch al veel beter dan ’s ochtend en het zette me op de 19e startplek van de 43 deelnemers. In ieder geval moet dit mogelijkheden bieden als de start een beetje goed zou zijn.

Zondag race 1.
Met een goed gevoel ging ik de opwarmronde in (nadat ik heerlijk relaxed in het parc fermé had zitten wachten) en vond al gouw mijn plek op de grid. De start zou goed moeten zijn…. Bekende procedure… man met de vlag liep weg, rode lichten gingen aan… Ik had zo’n 3000 toeren op de klok..lichten gingen uit… en weg!!!!! Ik schoot er vandoor, schakelde direct door naar de 2e versnelling en gooide het gas er vol op…. Ik schoot de hele rij voor me voorbij en ging als 14e de 1e bocht in. Mooi 5 plaatsen gewonnen. Gedurende de 12 ronden dat de race duurde, kreeg ik na een rondje of 5 een droge mond en voelde dat ik minder presteerde… Ik werd door een aantal mensen ingehaald en hervond op de één of ander manier kracht om toch weer aan te zetten en haalde er ook een paar weer terug. Na een hele mooie race ben ik geëindigd op de 18e plaats.

Zondag race 2.
Het tijdschema was wat in de war gebracht door de nodige crashes in de klassen voor ons, dus was het niet bekend hoe laat we mochten starten. Gelukkig werden we redelijk op de hoogte gehouden door de berichten uit de omroepinstallatie. Opstellen in parc fermé ging hetzelfde als ’s ochtends, met dat verschil dat er geen schaduw was. Gelukkig stond de crew er al vroeg en was er nog plaats in het keuringsstation. De start was een herhaling van de ochtendrace, met dat verschil dat ik de 1e bocht als 11e in ging. Kortom, zicht op punten. Dit wist ik een paar ronden vol te houden, totdat mijn achterband al de nodige signalen gaf dat er niet veel meer mogelijk was…. Een aantal mensen hield ik niet achter me, zodat ik weer als 18e geëindigd ben.

Epiloog.
We hebben 3 fantastische dagen gehad met het hele team, er is hard gewerkt om alles er weer op en top te laten uitzien en de prestaties blijven omhoog gaan. Helaas nog net geen punten, maar die komen er aan. De volgende SuperCup 1000 race is alweer komend weekend, dus het ritme blijft er zo wel lekker in. Tot dan 🙂

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.